Noticies Mitjans

ELS CONTES AL CICLE 1-2

L’infant des de abans del naixement, està obert a rebre un munt d’estímuls de l’exterior, entre ells la veu dels adults que l’envolten. Les seves paraules reben importància per l’afecte que les acompanya i no tant pel seu significat. 

A l’escola des de ben petits oferim recursos com els jocs de falda i les moixanes, que afavoreixen la creació de vincles amb els més menuts, així com l’atenció, la memòria, l’anticipació… De manera semblant, els contes també esdevenen una oportunitat de coneixement, de reflexió i de diàleg. Els contes obren una porta al món de la fantasia i a les seves emocions, ajudant a l’infant a entendre la seva pròpia realitat.

Al cicle 1-2, el conte escollit per treballar aquest trimestre ha estat “Només un trosset”. Aquest, explica la història d’uns animals que a l’hivern, tenen fred i un d’ells té una bufanda, que compartirà amb la resta per estar tots junts i calentets.

Amb l’explicació d’aquest conte i la visualització de les imatges per part dels infants, volem apropar-los valors com compartir, tenir cura dels altres i com a través de la unió dels membres, s’aconsegueix un bé comú. També es treballen aspectes com l’estació de l’any en la que ens trobem, sensacions com el fred o elements com la neu.

Aquest conte serà el fil conductor que donarà pas a una sèrie de propostes i racons situats a l’aula amb els quals els infants podran interactuar i els ajudarà a anar interioritzant tots els aspectes que sorgeixen arrel aquesta narració.

A mida que es vagin realitzant les diferents activitats, us mostrarem les imatges que recullen les propostes realitzades com la creació d’un mural amb pintura o del racó destinat al conte, experimentació amb farina així com la creació del material per part de les educadores.

Esperem que gaudiu molt veient-les!

“Si el nen, des de molt petit, busca dins del llibre sorpreses que el facin gaudir i les troba, desprès…, durant tota la seva vida buscarà dins del llibre allò que qüestiona, que l’emociona, que fa goig” (Bruno Munari)

AUDICIÓ DEL PARAIGÜES

Com ja sabeu, estem treballant diferents audicions relacionades amb la tardor. En aquesta ocasió, li ha tocat el torn a l’audició del paraigües (Xip, xap, xop). En dies diferents, l’Eva, ha anat passant per la classe groga, vermella i rosa, per presentar aquesta proposta.

En la primera ocasió, només es va fer l’audició de manera cantada i amb la versió musical. Es va prioritzar que aquesta primera presa de contacte amb l’Eva, ja que alguns infants encara no la coneixien, fos en un ambient de calma i donant temps a què s’anessin acostant atrets per l’element principal, el paraigües.

En la segona ocasió, l’audició ja ha començat des de la porta d’entrada de l’aula i molts infants, atrets pels elements que ja coneixien, s’han apropat. A dins d’una cistella, un paraigües, un pulveritzador d’aigua fina i unes tires de paper de cel·lofana, han propiciat que els infants tinguessin una participació més activa.

Així si, els vostres fills/es en aquests dies us demanen un paraigües i unes botes d’aigua, ja sabeu que a l’escola estem treballant aquesta audició.

AUDICIÓ DE LA TARDOR DE VIVALDI

Hola famílies!

La setmana passada a través del kindertic, us van informar d’una proposta que vam acostar els vostres fills/es, l’audició de Vivaldi.

En un ambient de calma i escolta, van aparèixer la Cristina i la Yasmina.
A les seves mans portaven una caixa decorada amb colors de la tardor. Ens van explicar que hi havia una sorpresa a dins, un preciós esquirol i per animar-lo a sortir, vam cantar la seva cançó.

Tot seguit, va començar la màgia… La música de la tardor de Vivaldi s’escoltava de fons i al seu ritme, una tela de color taronja va començar a volar a sobre nostre, produint la sensació del vent. A poc a poc, va començar a omplir-se de fulles seques que havien caigut dels arbres i el petit esquirol, va aparèixer content fent salts d’alegria. El final de l’audició, convida a l’esquirol a tornar a casa seva.

Als infants d’aquesta edat, els hi agrada molt tornar a repetir experiències gratificants ja viscudes. Per aquest motiu, l’esquirol ens ha tornat a visitar de nou aquesta setmana.
En aquesta ocasió, ja eren conscients de la seqüència de l’audició, fet que ha propiciat que estiguessin més participatius.

A continuació, us mostrem unes imatges perquè us pugueu fer una idea del que suposa per ells/es aquests tipus de sessions musicals.

Classe groga

Classe vermella

Classe rosa

LA TARDOR

La tardor ja ha arribat i amb ella, les fulles comencen a caure dels arbres, els bolets comencen a sortir i els passejos per la muntanya són un veritable plaer.

A l’escola, l’ambient es tenyeix de colors grocs, vermells i marrons. La figura de la Maria Castanyera ja hi és present i les cançons de la tardor es comencen a escoltar a totes les aules.

Durant aquestes setmanes, els infants del cicle 1-2 han portat un munt de castanyes, carbasses, fulles, magranes… Amb tots aquests elements, a les aules, s’han creat diferents racons de joc i manipulació.

A LA CLASSE GROGA, PANERES AMB CARBASSES I AMPOLLES SENSORIALS

A LA CLASSE VERMELLA, PANERES I CISTELLS AMB ELS DIFERENTS ELEMENTS AL SEU ABAST I VITRALL AMB FULLES SEQUES

A LA CLASSE ROSA, SAFATES DE CLASSIFICACIÓ AMB ELS DIFERENTS ELEMENTS PER MANIPULAR

Volem agrair a totes les famílies la gran col·laboració aportant tot aquest material amb el qual els hem ofert als infants altres espais de joc, manipulació i descoberta, apropant-los als elements naturals propis de la tardor. Moltes gràcies!