Notícies Grans

ELS CONTES AL CICLE 2/3

L’infant des de abans del naixement, està obert a rebre un munt d’estímuls de l’exterior, entre ells la veu dels adults que l’envolten. Les seves paraules reben importància per l’afecte que les acompanya i no tant pel seu significat. 

A l’escola des de ben petits oferim recursos com els jocs de falda i les moixanes, que afavoreixen la creació de vincles amb els més menuts, així com l’atenció, la memòria, l’anticipació… De manera semblant, els contes també esdevenen una oportunitat de coneixement, de reflexió i de diàleg. Els contes obren una porta al món de la fantasia i a les seves emocions, ajudant a l’infant a entendre la seva pròpia realitat.

Al cicle 2/3 hem presentat el conte “Ha arribat l’hivern”. Un conte que ens ajudarà a introduir el tema de l’estació de l’any en la que ens trobem i la col·laboració i el treball en equip.
Sempre que comencen a treballar un conte, intentem potenciar el factor sorpresa, perquè els infants estiguin predisposats a mantenir l’atenció envers aquest.
A partir de l’explicació surten un munt de converses que ajuden a fomentar el llenguatge, a potenciar el pensament abstracte i a enllaçar amb situacions de la seva realitat viscuda.
Amb aquest conte en concret, els infants ens estan explicant situacions relacionades amb la neu, el fred, el gel… i en el dia a dia podem descobrir situacions similars a la del conte on els infants s’ajuden entre ells en projectes comuns.
A més a més aquest conte serà el fil conductor per proposar diferents propostes i racons a dins l’aula.
A continuació us mostrem unes imatges de com hem treballat aquest conte en algunes de les diferents àrees, imatges que mostren des de l’elaboració del material, la seva explicació, manipulacions amb diferents textures, muntatge del racó …

Esperem que gaudiu amb aquesta publcació.

” Si el nen, des de molt petits busca dins del llibre sorpreses que el facin gaudir i les troba, desprès…,durant tota la seva vida buscarà dins del llibre allò que qüestiona, que l’emociona, que fa goig”.

(Bruno Murani)

L’HORT DE L’ESCOLA

Anem entrant a l’hivern i el Cicle de 2-3 no vol quedar-se sense collita aquesta temporada, és per això que aquest curs hem decidit iniciar el Projecte de l’Hort d’una manera diferent.

Des de que tenim Hort la posada en marxa i la primera plantada l’hem fet amb els infants i amb la participació de les seves famílies, però ens hem de seguir adaptant a les mesures de seguretat per COVID i aquest curs hem decidit que sigui l’equip d’educadores qui faci aquesta engegada del projecte, per més tard convidar als infants a seguir amb la cura de l’hort.

És per això que fa dues setmanes la Comissió de Jardí de l’equip va preparar la terra i va fer una plantada: a terra van posar enciams, bledes, cebes, coliflors i pèsols. A les jardineres de fusta van plantar maduixots, pastanagues i herbes aromàtiques.

A partir d’ara, seran les Classes Lila, Blava i Verda qui s’encarregaran de tenir cura de l’Hort, de regar, de treure fulles seques i herbes , de vigilar que cap bitxo vingui a menjar-se les nostres plantetes… i hem començat per anar a observar què passa allà, que s’han fet unes muntanyetes on s’han plantat les diferents verdures i hortalisses, mirem per on podem passar per tal de no trepitjar lo que està plantat, podem tocar i observar però tenint molta cura de no agafar aquesta sorra per jugar.

Seguidament anirem a posar uns rètols on mostraran què hi ha plantat a cada muntanyeta i a cada jardinera de fusta, per poder reconèixer quin és l’aspecte final de la nostra futura collita, i ja us anirem explicant com reben a cada classe aquesta nova experiència.

Per acabar us deixem una imatge d’un espai especial que ha aparegut al nostre Jardí, dedicat a aquells ocells que conviuen amb nosaltres i que veiem gairebé cada dia, espai on posarem menjar per a ells i que simbolitza la nostra estima a la natura.

La Tardor

A l’escola bressol Sol Solet comença a fer olor de tardor. Els infants del cicle 2/3 al sortir al jardí,s’adonen que el terra està ple de fulles que han canviat de color. Entretots/es les recollim i les portem a l’aula per poder manipular-les i continuar observant-les.

Els dies que la pluja ens acompanya, els infants s’acosten al jardí a veure el bassals que es fan i alguns s’atreveixen a sortir per notar el ploxin a les seves mans, fins i tot, si fem silenci poden escoltar el so de la pluja i olorar l’aroma a terra mullada.Aquests dies que la natura ens regala aquesta aigueta fina, els infants treuen les plantes de la classe al jardí perquè també gaudeixin d’ella.

Si quan acaba la pluja surtin al jardí podrem trobar algun cargol i convidar-lo a entrar al aula una estoneta.

Volem donar les gràcies, a totes les famílies, per tota la col·laboració que durant aquests dies heu fet portant elements de tardor , material que ens han ajudat a muntar els diferents racons i propostes a les aules.

Tanmateix us volem agrair tot el coneixement que els vostres fills/es han aportat als seus companys/es de la classe. Coneixement que els hi traslladats els seus pares mares, avis…sobre els fruits i fruites que han portat.

Les carbasses dels avis, les castanyes amb pallofa recollides amb els papas,les fulles de diferents colors que els germans/es ens han ajudat a seleccionar…, ens enriqueix a nivell sensorial però també a nivell emocional.

TAULES D’EXPERIMENTACIÓ CLASSE BLAVA

RACÓ DE LA CUINETA CLASSE VERDA

TALLER DE FANG CLASSE LILA

MANDALES